pátek 21. listopadu 2014

RC: Percy Jackson: Zloděj blesku


Název: Percy Jackson: Zloděj blesku

Autor: Rick Riordan

Díl: 1/5

Žánr: Sci-fi, fantasy

Počet stran: 400

Nakladatelství: Fragment

Rok vydání v ČR: 2009

Jmenuji se Percy Jackson.
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu.
Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr.
Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia.
Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi?

Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!


O autorovi:
Rick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery.


Děj:
Jak už prozrazuje anotace, příběh je o klukovi jménem Percy, který není obyčejný jak si myslel. Celkem klišé, né? Až na to, že tady je hlavní hrdina chlapec. Ale to jste na omylu, protože tahle kniha je úplně něco jiného.
Percy je totiž napůl člověk a napůl bůh. V tomto díle se vydává na nebezpečnou výpravu, protože někdo ukradlo Diův Mistrovský blesk a bohové krádež svedli na Percyho. Na cestě plné nebezpečí ho doprovázejí dva kamarádi. Samozřejmě ani oni nejsou normální.
Najít ten úžasný blesk se zdá jako hračka, ale větší problémem je, že na to mají pouhých deset dnů.

Styl psaní:
Kniha je psaná dost originálním stylem, který jsem ještě v žádné knize nepotkala a musím říct, že si mě získal. Ten styl je znát už i v anotaci. Je to o tom, že Percy zároveň promlouvá k nám, čtenářům.
Jinak je to stejné: Ich - Forma, minulý čas. Stará dobrá klasika.

Postavy:
Percy Jackson -Na to, že je to dvanáctiletý problematický kluk a později polobůh jsem si ho nesmírně zamilovala. Kdo by taky ne, že? Percyho zná snad každý, takže nebude potřeba se o něm víc rozepisovat :)
Grover - Milášek :) Milý, nemůžu říkat kluk, a prostě takový roztomilý...No, Kozel :) Promiň, vím, že takové oslovení nemáš rád.
Annabeth - Ze začátku mi přišla strašně chytrá a tím pádem nafoukaná. Ale ke konci se to zlepšilo a vyklubala se z ní super holka.
Luke - No, takže...Luke, Luke. Ještě do konce jsem nevěděla, co si o něm myslet, ale potom...NENÁVIDÍM HO!

Vlastní názor:
Úžasná knížka, která si Vás okamžitě získá.
Je to taková oddychovka, u které nemusíte dělat skoro nic, jen otáčet stránky. V knize je tolik akce, že od začátku do konce jste museli zatajovat dech, jestli se ještě něco nepřihodí. Strašně moc jsem si oblíbila styl, kterým je tento příběh napsaný. Taky mě dost potěšilo, že jsem se dozvěděla něco o mytologii, protože tohle mě ve škole vůbec nebavilo!

Hodnocení:
9,5/10
Tuhle krásnou mytologickou knihu DOPORUČUJI všem a to i těm, kteří jako já mytologii nemusí!

Za vydání recenzního výtisku chci moc poděkovat nakladatelství Fragment!

Žádné komentáře:

Okomentovat