čtvrtek 16. dubna 2015

RC (Ami): SPIRIT ANIMALS - Zrození hrdinů

 Spirit Animals – Zrození hrdinů [E-KNIHA]Název: Spirit Animals - Zrození hrdinů

Autor: Brandon Mull

Nakladatelství: Fragment

Série: Spirit Animals

Díl: 1

Počet stran: 208

Rok vydání: 2015

Spirit Animals aneb máš také své spirituální zvíře? Vydej se do světa, ve kterém každé dítě prochází zkouškou, aby zjistilo, jestli dokáže přivolat své spirituální zvíře. Hrstce vyvolených, kteří tuto schopnost mají, přinese svazek mezi člověkem a zvířetem výjimečné schopnosti. Daleko od sebe, v různých koutech světa, podstoupí Conor, Abeke, Mej-lin a Rolan, tajemný rituál. Objeví se světelné záblesky a z nich vystoupí vlk, leopardice, panda a sokolice. V ten okamžik je budoucnost dětí, jejich zvířat a konečně celé země Erdu zpečetěna. V dávno zapomenutých končinách země se totiž začala probouzet temná síla, která se chystá ovládnout svět. Naše hrdiny a jejich zvířecí průvodce čeká veliké dobrodružství…

Napínavá, dobrodružná pohádka s fantasy prvky a poutavou obálkou!
 
Na knihu jsem se těšila. Hned, jak jsem ji viděla, musela jsem ji mít! První, co mě upoutalo, je samozřejmě obálka, která je strašně pěkná a hřbet knihy netradiční, takže se moc dobře vyjímá v knihovničce :)
 
Spirited AwayTento příběh mi připomíná jeden film. Myslím, že se jmenoval Zlatý kompas nebo něco takového. Tady s těmi zvířaty je to celkem stejné.
 
,,Mravenčení se mu z hrudi rozlilo i do končetin. Navzdory té zvláštní situaci se cítil nezvykle radostně."
 
Kniha je psaná z pohledů čtyř hlavních hrdinů - Conor, Abeke, Mej-lin a Rolan. Někteří z nich mi lezli na nervy, ale některé jsem si i oblíbila.
 
Kniha je čtivá a miloučká. Je to taková "novodobá" pohádka zasazená do určitého období.
Je to roztomilá jednohubka, kterou smlsnete raz dva.
 
,,Rolan zamžoural k obloze. ,,Tam, kde vždycky - někde lítá. Má rada, když ji nechám, ať si dělá co chce. S tím nic nenadělám." "
 
První díl je hlavně zaměřen na dvě hlavní hrdinky. Abeke a Mej-lin. Kapitoly z pohledu Abeke nám toho přinesly více, seznámily nás s nepřítelem. A Mej-lin? Její kapitoly se tam vyskytovaly asi nejvíce. Za což jsem moc ráda nebyla :D Takže doufám, že příští díl (na který mám strašný zálusk) bude víc zaměřen na mého oblíbence :)
 
power danceJak už jsem se zmínila, Mej-lin jsem si neoblíbila. Je protivná a nafoukaná a namyšlená. Strašně jsem si vychutnávala chvilky, když jí něco nešlo (škodolibé úsměvy). Další dívčí hrdinkou je Abeke, na kterou mám takový neutrální názor. Nevadila mi, ale že bych ji měla nějak extra ráda to se říci nedá. První chlapecká postava je nafoukaný Rolan. No...on je divný a trochu se nad všechny povyšuje. Musím ale říct, že byl daleko snesitelnější než Mej-lin! A konečně - nejlepší postava! Conor je strašně roztomilý! Je to takový milý kluk, kterému to všechno ani pořádně nedochází, ale já ho měla strašně ráda :) Ale ZASE jsem si oblíbila jednoho záporáka - ano vím, jsem hrozná :)
 
,,Se spalující bolestí a krátkým zábleskem Uraza vyskočila a proměnila se v černou tečku těsně pod jejím loktem."
 
Nejakčnější byl rozhodně ten konec, ve kterém se toho stalo celkem dost. Tento díl je "hrubý nákres" celého příběhu. Plno věcí tu bylo pouze zmíněno a žádné vysvětlení. Knize také chybí pořádné propracování, ale i když je to jednoduché je to příjemné čtení.
 
Je to fantasy pohádka a není to ani žádné literární veledílo, takže od toho nic moc nečekejte, ale jako akční pohádkové čtení je to to pravé.
 
7,5/10
 
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment!
 
 


4 komentáře:

  1. Ta zní úžasně, asi si přečtu! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :D Před chvilkou jsem na tuhle knihu taky jednu dopsala :D

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze :) Zrovna před chvilkou jsem četla další pochvalnou recenzi na tuhle knížku :) Takže si ji přidávám na svůj nekonečný wishlist :)

    OdpovědětVymazat
  4. O tom jsem ještě neslyšela, ale vypadá to celkem zajímavě :) možná si to taky přečtu :D Zlatý kompas jsem viděla a líbil se mi,.. dokonce jsem si pak půjčila i knihu, ale nějak jsem se zasekla u první kapitoly.. to dělám často :D

    OdpovědětVymazat