sobota 4. července 2015

Jídlo a knihy || Borůvková a třešňová marmeláda (Ell)

Ahoj!
Po dost dlouhé době jsem napsala článek, který není recenze, tak snad si ho užijete. Hned na začátek bych chtěla napsat, proč jsme vás s Ami trochu zanedbávali. Asi nejdůležitějším důvod je ten, že jsme byli obě spolu s Kačkou (blog), Mončou a Davem zapojeni v projektu jménem Příběhy našich sousedů. Projekt je o tom, že nahrajete příběh člověka, který zažil válku nebo má zajímavé vzpomínky na komunismus. Naším pamětníkem byla moje babička, takže tohle bylo ok. Nad jednotlivými výstupy jsme strávili hrozně moc času, ale nelituju toho. Proč? Přestože jsme byli nejmladší tým, tak jsme to VYHRÁLI!!!! Kdyby to někoho zajímalo, tak jsme dělali:
    Příběhy našich sousedů
  • Nahrávku s babičkou (1.duben - začátek všeho!)
  • Výpisek z nahrávky
  • Navštívit archiv
  • Z výpisku vytvořit životopis
  • Z výpisku vytvořit scénář k rozhlasové reportáži
  • Prezentaci v PowerPointu
  • Prezentaci v PDF
  • Rozhlasová reportáž + návštěva rádia Region
Nutností bylo přežít vyhlašování, ze kterého nám bylo s Ami neskutečně špatně, ale vyplatilo se to.  Samozřejmě se na neaktivitě podepsal i konec roku a vylepšování známek, ale to ne až tak moc. A teď už k samotnému článku!


Britta Nickel | Word Exploration: Lovely | Pinterest
Borůvková a třešňová marmeláda, toť téma dnešního článku. Důvod je takový, že jsem v pátek udělala svou úplně první marmeládu - borůvkovou. Včera jsem navíc přidala i tři skleničky třešňové marmelády s levandulí. A přemýšlela jsem, k čemu si marmelády vyberu jako mlsání. Pochopitelně k nějaké knize. A tak mi to nedalo a vybrala jsem 5 knih, ke kterým stojí za to otevřít si třeba tu borůvkovou nebo třešňovou marmeládu!

1. Pekáč buchet (Kateřina Petrusová)
recenze od Ami | recenze od Ell |

Českou autorku Katku Petrusovou známe snad všichni a víme, že je skvělá. Nebo alespoň já její knihy miluju. Výjimkou není ani její zatím poslední kniha Pekáč buchet, která plná jídla. A to je přesně důvod, proč je v tomto seznamu. Hlavní hrdinka Klára je úžasná kuchařka a když čtete o jejích dokonalých dobrotách, tak chcete být stejně dobrá v tomhle oboru jako ona. Nebo alespoň tak to mám já. Když teda k téhle knize uždibuju něco úžasného a vlastní výroby (třeba úžasnou marmeládu), tak se mi to přání na chvíli plní. :)

2. Prodám manžela... Zn. Spěchá (Alena Jakoubková)
recenze od Ell |

  ягоды Nedávno jsem psala recenzi zrovna na tuhle knihu a asi si pamatujete, že mě uchvátila tím, že v ní bylo spousta jídla a romantiky. A právě kvůli tomu jídlu se kniha ocitla na mém marmeládovém seznamu. K tomuhle sladkému příběhu se totiž sladká marmeláda báječně hodí.

3. Jablečný koláč naděje

Tenounkou knížku od Cooboo s roztomilou obálkou jménem Jablečný koláč naděje nesmíte minout. Přemýšlivá kniha o lidech a jablečných koláčích.Tohle je přesně ta kniha, která vás donutí jen zírat na stránky a cucat si palec. Nebo ještě lépe - zírat na stránky a cucat lžičku s marmeládou.

4. Destrukční deník (Keri Smith)

Jestli máte pocit, že u Destrukčního deníku nepotřebujete nic ujídat, tak máte pravdu. Tady totiž není na něco volnějšího místo, náplní knihy je vás zaujmout tak, že nebudeme myslet na nic jiného. Ale věřte mi, že při ničení, tedy kreativním tvoření marmeládu oceníte. Vždyť, čím lepším můžete udělat skvrnu do skvrnovníčku nebo pomatlat celou stránku než domácí marmeládou?

Fruits is the life 👌🍒❤5. Fangirl (Rainbow Rowellová)
recenze od Ell |

Posledním dnešním typem k marmeládám je jedna z nejznámějších současných novinek a to Fangirl. Místy trpká, místy sladká kniha je jako stvořená pro marmeládu. Musíme se přece uchlácholit alespoň tím, když nemáme svého prince na bílém koni jako Cath, ne?

Nakonec vám sem dám i odkazy na recepty podle kterých jsem marmelády dělala a fotky mých marmelád.
Borůvková marmeláda je trochu hutnější, ale i tak skvělá - recept.
Třešňová s levandulí je lehčí a krásně vypadá. Myslím, že je trochu lepší, než borůvková. Udělala jsem tady ale jednu malou změnu a to tu, že jsem úplně vynechala čokoládu - recept.
Obě marmelády jsou jednoduchý a rychlý. Kdybyste si ale nevěděli třeba rady, tak mi napište. Nejsem nějaká dokonalá kuchařka, ale nám se ty marmelády celkem povedly, takže tak.




Vaše Ell
zdroje: stránky projektu Příběhy našich sousedů, Weheartit, vlastní tvorba (ty poslední 2)


7 komentářů:

  1. Tu borůvkovou bych si moc rád dal. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc vám gratuluji k výhře :) A borůvková marmeláda..mňam, hned bych si dala :) Vybrala jsi k ní skvělé knihy, všechny se k ní hodí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, ta třešňová marmeláda mě zaujala! I s čokoládou... Borůvková by taky mohla být dobrá, hlavně ta domácí. Domácí marmelády jsou vůbec senzační, už proto, že víme, co do nich dáváme.
    Musím pochválit i výběr knih, působí letně, příjemně a odpočinkově.

    OdpovědětVymazat
  4. Eh, teď kvůli tomu článku mám chuť na borůvkovou marmeládu, ale doma ji bohužel nemáme! :O Co budu dělat???
    Fangirl a Jablečný koláč naděje si chci přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  5. Gratulujem k výhre, je super, že ste sa zapojili :-) A marmeláda je určite výborná :D

    OdpovědětVymazat
  6. Ještě jednou gratuluju, i když už jsem ti to psala :D
    Všechny knihy znám, ale četla jsem jen Fangirl :) (---dva nebo tři dny po tom, co jsem ti ten dopis napsala jsme šly na výlet a Fangirl jsem si pořídila... :D ^^)

    OdpovědětVymazat
  7. Ty marmelády vypadají skvěle! Zaujala mě ta kombinace třešňové s levandulí, mňam - to musí být dobré :)

    OdpovědětVymazat