neděle 13. prosince 2015

RC (Ami): Krycí jméno Verity

Název: Krycí jméno Verity

Autorka: Elizabeth Weinová

Nakladatelství: CooBoo

Série: -

Díl: -

Počet stran: 312

Rok vydání: 2015

V říjnu 1943 se nedaleko Paříže, v okupované Francii, zřítilo britské špionážní letadlo. Jeho pilotka a pasažérka byly nejlepší přítelkyně. Jedna z dívek má naději, že přežije. Druhá hru o život prohrála dříve, než začala.
Když Verity chytne gestapo, myslí si, že nemá žádnou šanci na přežití. Jako tajný agent chycený na nepřátelském území zažívá nejhorší noční můru jakéhokoliv špióna. Nacisté ji ale ihned nezabijí, dají jí na výběr: Buď jim odhalí svou misi, anebo ji strašlivým způsobem popraví.
A ona se rozhodne říct jim pravdu. Avšak ne takovou, jakou očekávají.
Na každém kousku papíru bojuje Verity o svůj život. Odhaluje svou minulost, vypráví, jak se seznámila s pilotkou Maddie. Lituje svého selhání a ukazuje svou kuráž a zoufalou touhu dostat se domů. Ale budou její odhalení stačit SS? Pomohou jí její vyzrazená tajemství přežít?

Strhující příběh o přátelství, odvaze a zradě.

Dneska je asi normální, že každý ví o každé horké novince, dřív než kniha vlastně vyjde a ani nevíme, jestli je ta kniha tak dobrá, jak se o ní povídá. Proto předpokládám, že jste určitě zaregistrovali, četli nebo slyšeli o knize Krycí jméno Verity.

,,Mlčení zachraňuje životy."

Kniha vyšla prakticky před nedávnem a už teď je to velmi populární kniha, která vyšla v nakladatelství CooBoo, které tyto typy knih moc nevydává. Takže je to příjemné odbočení z jejich preferovaných žánrů a každý, kdo má potuchy, co se v CooBoo děje, tak si této knihy musel všimnout!

,, ,,Mám strach, že si zlámu nehty." "

Hlavními hrdinkami jsou v této knize dvě nejlepší přítelkyně, které svedla dohromady válka.
První z nich je ta lepší, krásnější a chytřejší Královnička alias Verity, která je taková zvláštní. Ona je...nedá se to vysvětlit, ale ona je jiná než ostatní hrdinky. V této knize je plno postav, o kterých se nedá moc říct, musíte si to přečíst, abyste poznali, jaké to je. Její nejlepší kamarádkou je Maddie, kterou jsem si vážně moc oblíbila! Měla jsem ji vážně ráda a všechny ty její lety a útrapy jsem prožívala s ní.
Dál jsem si hrozně oblíbila Jamieho, Veritina bratra (ubírám se ke krycímu jménu), který je taky naprosto úžasný. Osobně si myslím, že by s Maddie tvořili skvělý pár :3

gestapo,, ,,Neboj, já to zvládnu," připomněla jí Královnička laskavě. ,,Morseovku zvládám blikat i ze spaní. Jsem telegrafistka, no ne?" "

Spousta lidí tvrdí, že začátek - první polovina knihy - je takový nezáživný a hrozně špatně se čte. Já se k nim přidám, protože hrozně dlouho jsem tu první půlku četla a upřímně jsem si myslela, že s tím seknu, protože se to vážně nedalo, ale nakonec jsem se tím prolouskala. I když to trvalo dlouho. Ale jsem ráda, že jsem to přečetla.
Podle mě tam bylo moc názvů míst, lidí, věcí, organizací a hlavně letadel! Bože...Ty názvy si stejně nikdo pamatovat nebude, takže mi to přišlo, i přes to, že je to VÁLEČNÝ román, jako naprostá zbytečnost.

,,Napsala jsem pravdu. Napsala jsem pravdu. Napsala jsem pravdu. Napsala jsem..."

Ale potom přišla druhá půlka a já jsem nadšeně hltala stránky jednu za druhou. A potom byl konec. Některé události jsem obrečela. Teda, ne že by mi tekly slzy proudem, ale měla jsem na krajíčku a řádky se mi krapet vlnily. Ale stálo to za to.
skyDruhá polovina je vyprávěna Maddie, což mi přišlo rozhodně zajímavější než část od Verity. Dozvěděli jsme se toho víc a celkově se mi ta druhá část líbila víc. Asi mi civilní pilotka Maddie sedla víc než umučená telegrafistka Verity :)

,,Moje milá Julie, copak bych to nepoznala, kdybys byla mrtvá? Necítila bych to v srdci jako elektrický výboj?"

Takže, abych to nějak shrnula. První část je více méně o ničem. Je to nudné a nezáživné, plné názvů, které si stejně nikdo nezapamatuje. Pohled Verity mi vážně nesedl. Zato Maddie a její laskavá povaha mě okouzlila a celá druhá půlka mě okouzlila. I když si nejsem jistá, jestli Verity napsala pravdu a možná je celá kniha vlastně jedna velká lež, ale kdo ví...
Knihu bych rozhodně doporučila milovníkům historických a válečných románů, ale myslím si, že by se mohla líbit i fantasy a sci-fi nadšencům. Sice jsem na začátku vážně nadávala, ale ten konec stojí za to a nakonec nelituju, že jsem si knihu přečetla!

,,Polib mě, Hardy!"

8/10
 
 
 
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji moc internetovému obchodu Martinus.cz!
Knihu si můžete pořídit ZDE!





3 komentáře:

  1. Válečné knihy moc nemusím, ale proč ne, když se ti tohle téma líbí. Jedna moje kamarádka se dokonce s mužem rozvedla, protože miloval válečné filmy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No...Mně se spíše líbí historické romány než válečné romány. Tenhle, jakožto pořádný válečný román jsem četla poprvé a byla to hezká zkušenost :)

      Vymazat
  2. Krásná recenze. :) Krycí jméno Verity jsem taky četla a recenzovala a musím říct, že se mi kniha hrozně moc líbila. Já mám celkově ráda knížky a filmy s vánoční tématikou a tahle je zkrátka báječná. :)

    OdpovědětVymazat