pondělí 9. května 2016

RC (Ami): Odvrácená tvář lásky

Název: Odvrácená tvář lásky

Autorka: Colleen Hooverová

Nakladatelství: Yoli

Série: -

Díl: -

Počet stran: 288

Rok vydání: 2016

 Neptej se na minulost a nepočítej s budoucností... Dvě jasně daná pravidla. Jak dlouho ale můžou fungovat v lásce?
Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně: on o lásku nestojí, ona na ni nemá čas, takže zůstanou jen u sexu. Jenže Tate brzy zjišťuje, že chce se záhadným, uzavřeným a posmutnělým Milesem prožít mnohem víc. Že chce porušit obě jeho pravidla: neptat se na minulost a nepočítat s budoucností.
Jenže Miles sám už si není jistý, jestli je dokáže dodržet. Protože láska je silnější než pravidla, sliby a odhodlání. I když její odvrácená tvář je tak děsivá…



Hned na úvod - Miluju Colleen Hooverovou! Miluju Tate! Miluju Milese! A hlavně miluju tuhle knihu! Takže kdo řekne o této knize křivé slovo, tak ať si mě nepřeje. Protože jsem se vážně zamilovala. Totálně.
book, colleen hoover, and song image 
,, ,,Můj dědeček tvrdil, že umístění mateřského znamínka vypovídá o tom, jak to člověk v minulém životě zabalil v boji. Vás asi bodli do krku. Vsadím se, že to byla rychlá smrt." "

Možná si říkáte, že tato kniha je klasika a že takových knih jste četli hromadu, ale mýlíte se. A hodně. Tato kniha není jen o tom, jak jeden hrdina prožil něco strašného a ten druhý ho bezmezně miluje a ten první miluje toho druhého, i když si to ani jeden nechtějí přiznat. Ne, Odvrácená tvář lásky to v sobě všechno má, ale taky má něco, co jiné knihy nemají. Neřeknu vám přesně co, protože každý vidí v poslání a myšlence knihy něco jiného a já jsem z knihy pořád ještě nadšená (takže doufám, že tahle recenze bude po napsání vůbec za něco stát, protože je toho tolik, co bych vám chtěla říct, ale nevím jak a hlavně nemůžu) a nedokážu přemýšlet o ničem jiném než o Milesovi a Tate. A potom zase Tate a Miles, Miles a Tate a takhle to u mě jede pořád dokolečka :)

,,Přitiskl prsty k mému krku...a pak mě zabil.
Nebo políbil. Nevím, co z toho, protože výsledný pocit byl stejný."

ugly, love, and book imageVe zkratce je tato kniha o tom, že se Tate přestěhuje k bratrovi a náhodou je jeho sousedem vážně sexy chlapec Miles (Kapitán je vážněvážněvážně nakažlivý), který je věčně uzavřený, mlčenlivý a dalo by se říci, že i smutný a plný bolesti. Tate je naproti tomu veselá a optimistická a zatouží poznat Milesovo tajemství a dostat se k němu blíž. Ze začátku je to jen a pouze o sexu, ale později se to vše začne komplikovat. Hodně. Ale rozhodně vám neřeknu, jak to skončí, protože jednotlivá odhalení vám vyrazí dech.

,,Jeho rty proti mým byly vším na světě. Byl to život a umírání a zrození, všechno najednou." 

Hlavní hrdinkou je už výše zmíněná Tate, která je ošetřovatelka, ale stále studuje aby se mohla stát sestřičkou na anesteziologii. Už od začátku jsem ji měla ráda, protože ona je sluníčko. A má ráda pomerančový džus, stejně jako já. Také je věčně veselá - pokud v něčem nemá prsty Miles - a užívá si života na plno. Chce mít kariéru a rodinu. Naproti tomu tu máme Milese, což je tichý, uzavřený, mlčenlivý mladý muž, který zažil hodně bolesti. Řeknu vám to takhle: První dojem z něj bude špatný a dobrý zároveň, ale takový pocit budete mít většinu knihy, protože někdy se k Tate choval jako blbeček, ale potom jste zase poodhalili jeho minulost a litovali jste ho a už se na něj ani tak moc nezlobili. Všichni mají rádi Milese :)
ugly love imagePotom je tu Kapitán, postava, která v příběhu hraje důležitou roli. Jeho moudra se vám vryjí do paměti a vy budete vyhlížet jeho další přítomnost. Rozhodně jsem si oblíbila i Corbina s Ianen! Kteří byli také skvělí :)

,, ,,Přitahuješ mě, Tate," pronesl tiše. ,,Chci tě, ale nechci k tomu to další." "

Příběh je vyprávěn ze dvou pohledů. Z pohledů Tate a Milese. Tatin pohled je ze současnosti, kdežto s Milesem se vracíme do jeho minulosti, kde postupně odhalujeme jeho minulost. Abych se přiznala, myslela jsem si, že jednu postavu na R budu nenávidět, ale ne. Od začátku jsem ji měla stejně ráda jako ostatní a vůbec mi nevadila. Těžko říct, který pohled se mi líbil víc. Oba se mi moc líbily a nemůžu si vybrat ani jeden, protože je každý naprosto jiný.

ugly love and book image,, ,,Láska není vždy hezká věc, Tate." "

Jak už jste možná zjistili v této knize je obsaženo hned několik milostných scén, které jsou popisovány bez obalu a bez zbytečných cavyků. Mně osobně to v knihách nevadí, ale nesmí toho být příliš a tady mi to nevadilo. Naopak se to do knihy hodí a ono by to bez těch nějakých milostných scének asi nebylo ono. K tomuhle příběhu to patří.


,,Odtáhl mě od sebe, aby se mi mohl podívat do očí, když odpovídal. ,,Nechci lásku obecně, Tate. Nikdy. A konkrétně tebe prostě...chci." "

Co se týče obálky, tak ta je naprosto bombastická. Modrou barvu mám ráda a myslím si, že obálka dokonale vystihla příběh, který je prostě takový, jak ho popisuje obálka.

,, ,,Když vám život dává citrony, najděte si oči, do kterých je můžete vymačkat." "

Co říct na konec? Kniha mě rozbrečela
Sice jsem čekala trochu lepší konec. Možná o něco dramatičtější. Všechno mi to přišlo takové šup, dobře a je konec. Ale i tak jsem si knihu naprosto zamilovala a i když se to nezdá, tak i v knize, kterou většinou tvoří smutné nebo milostné scénky, se dají najít tak krásné a dokonalé citáty. Jen mě mrzí, že vám je sem nemůžu vypsat všechny, protože všechny jsou vážně moc krásné.

ugly love image,,Rozdíl mezi odvrácenou stranou lásky a krásnou stranou lásky je v tom, že ta krásná je mnohem lehčí. Jako by nadnášela život. Nadnášela vás. Nesla v náručí." 

Knihu bych doporučila všem. Bez vyjímky. Nebo nějakou jinou ,Hoooverovku'. I když si myslím, že Odvrácenou tvář lásky žádná další kniha od Colleen nepřekoná, ale tak kdo ví, třeba se dočkáme jejích dalších knih i přeložených. Musíme doufat! A nebo se na ně někdy vrhnu v angličtině - haha...
Kniha se mi hrozně líbila, byla skoro bezchybná a rozhodně se k ní brzy vrátím, protože je to přesně taková kniha, jakou mám ráda. Romantika, drama a troška toho napětí - to zbožňuju!

,,Krásné chvíle, jako je tahle, vynahrazují celou odvrácenou tvář lásky."


9,5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku a za poslání dopisu a dalších nádherných věcí moc a moc a ještě jednou moc děkuji internetovému obchodu Martinus!
Knihu si můžete pořídit ZDE!


7 komentářů:

  1. Takový vztah/nevztah je čtivé a lákavé téma. Otázka je, jestli se změní ve skutečnou lásku. Napsala jsi velmi zdařilou recenzi na úrovni.☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  2. Perfektní recenze, která mě dokázala nalákat i na knihu, po které bych normálně určitě nesáhla! :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To recenzantku potěší!
      Rozhodně knihu zkus, protože je naprosto skvělá :)

      Vymazat
  3. Páni, to vypadá na skvělou knihu, to bude dobré čtení na prázdniny...

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to na suprovou knihu! ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhle autorku miluji! Kniha mi tu už čeká na přečtení. Bohužel se k ní hned tak nedostanu, ale aspoň si pak čtení pořádně užiju :)

    OdpovědětVymazat