čtvrtek 26. února 2015

RC: (Ell) Percy Jackson: Prokletí Titánů

 Percy Jackson – Prokletí TitánůNázev: Prokletí titánů

Autor: Rick Riordan

Počet stran: 336

Série: Percy Jackson

Díl: 3.

Nakladatelství: Fragment

Rok vydání: 2010/2014

Anotace: Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis?
Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa.
Vezmeme tě s sebou, chceš?


*-*Na začátek tady máte pár odkazů na recenze předchozích dílů.
Ami: 1. díl a 2.díl
Ell: 1. díl a 2.díl (recenzi na 3. díl právě čtete :))

A můžeme začít s recenzí! Kniha je už třetím dílem a já s o ní napsala, protože celá série je skvělá! Nejen Percy Jackson, ale i ostatní série Ricka Riordana jsou dost známé, byl natočeny i filmy a nemyslím, že by bylo nutné knihu nějak potrobně představovat... Takže stručně.

Každý díl se věnuje nějaké božské výpravě. Tentokrát se ztrátí bohyně lovu a patronka mladých dívek - Artemis. Bohužel není jediná: Percyho kamarádka Annabeth zmizela v moři. Skupina, která se vydává najít unesenou bohyni tentokrát ale neobsahuje Percyho. Ten ale musí zachránit Annabeth, o které se mu zdají prorocké sny, a proto je tajně sleduje.

V knize se poprvé objeví pegas Blackjack, kterého si nejde pro jeho vtipné poznámky nejde nezamilovat. Stále je tu Percy, syn boha moře Poseidóna, jeho nejlepší kamarád satyr Grover, což je moje nejoblíbenější postava, a okrajově i Annabeth. Nově přibude Thalia, dcera hlavního boha Dia a dvě lovkyně jménem Bianca di Angelo a Zoe Večernice. Postavy dělají chyby, mají různorodé vlastnosti a každá dokáže zaujmout, což je úžasné!
torrentyzahubicku.net
Knize opět dominuje humor, který Rick Riordan ovládá skvěle. Kniha vás zaujme hned od začátku, celou dobu se zde něco děje, od první kapitoly se nenudíte. Na každém rohu se to v knize hemží bohy, třeba Apollón, který neumí skládat haiku, Afrodita, která zbožňuje love story či Áres, který nemá rád Percyho. Chvíli sice trvá se zorintovat, ale pak nemůžete přestat číst. Tahle kniha se vlastně ani nečte, ale hltá :)

Když nad tím ale přemýšlím, tak knihy mají dosti podobné složení. Parta nedospělých polobohů, kteří zachrání Olymp. Rozbíjí to ale nečekané situace, rafinované řešení a působivé smíchání dnešního světa s dobou bohů. Na knize jsou taky zvláštní neotřelé názv kapitol, třeba Thalia podpálí Novou Anglii nebo Učím se pěstovat zombií. Na začátku nc neprozradí, na konci kapitoly dávají dokonalý smysl.

Facebook  Percy JacksonKnihu bych doporučila všem náctiletým, spíše tedy těm, kteří mají aspoň trochu mají rádi žánr fantasy. Knížka je to skvělá a nepřestane vás v půlce bavit, na konc budete napnut k prasknutí, podíváte se, jak to chodí na Olympu a spoustu dalších věcí. Mínusy to ale i tak má. Třeba tvrdohlavost hlavních hrdinů, která vám leze na nervy. Bylo to lepší než předchozí díl, ale v záloze si něco nechávám na další díly.

9,6/10
 Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuju nakladatelství Fragment!

Ell

PS: Teď tu s Ami týden nebudeme (maximálně bude něco přednastaveného), protože budeme se třídou na horách :)

5 komentářů:

  1. Z tejto série som zatiaľ čítala iba prvé dva diely, avšak chystám sa aj na ďalšie a teší ma, že sa ti kniha páčila a že si jej dala vysoké hodnotenie :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Muah muah muah! :33 No, však víš, že já tuhle sérii miluju. :) Teď mám od Fragmentu druhý díl a slintám na tím stejně, jako před dvěma roky, kdy jsem tuhle sérii četla poprvé. :))
    Hezky jsi napsala recenzi. :) A to hodnocení 9,6 je schválně, bo jsi se přepsala? :D Já jen že mě to zarazilo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ell: Je to schválně, protože 1. a 2.dílu jsem dasla 9,5 - tohle bylo trochu lepší! Souhlásím, že je to úžasná série :)

      Vymazat
  3. Nějak fanatasy jde kolem mne mimo, ale když se jiným líbí proč ne. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tvoje recenze je lákavá. knihy tohoto typu jsem nečetla (snad před časem jsem zkoušela Inkoustové srdce, ale hlavní hrdinka mě příšerně lezla na nervy, tak jsem to vzdala). Asi se po Percy Jacksonovi poohlédnu.

    OdpovědětVymazat