pátek 23. října 2015

RC (Ami): Percy Jackson - Poslední z bohů

Poslední z bohůNázev: Percy Jackson

Autor: Rick Riordan

Nakladatelství: Fragment

Série: Percy Jackson

Díl: 5/5

Počet stran: 408

Rok vydání: 2011

Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas…
 Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina?
Zápas o zachování civilizace začíná!


Rick Riordan a Percy Jackson? Klasika, kterou už asi četl každý. Dokonce i já jsem už sérii přečetla. A že mi trvalo dost dlouho se k ní dostat, ale začala jsem a teď už jsem na konci. A rozhodně mi bude smutno. Bude se mi po tom všech stýskat.
poseidon, percy jackson, and blue imageVzpomínám si, když jsem sérii začala číst - jak byl Percy malý a ustrašený kluk - a teď? Percy vyrostl, prožívá trable s holkama a konec světa. Percy dospěl a je konec.

,,Annabeth se zašklebila. ,,Ty jsi ale štědrý." Koncem tužky zvedla ze země staré běžecké trenky.
Chňapl jsem je a schoval. ,,Hele, nech toho. Letos tu nemám Tysona, aby po mně uklízel." "

Ale nebojte se! Konec rozhodně není, protože mě a Vás čeká další kniha a další série od Ricka a to Bohové Olympu, které budu číst dříve než Ell, takže... JUPÍÍ :)

Na závěrečný díl jsem se nehorázně těšila, ale zároveň jsem se i bála, protože přece jenom je to poslední díl a víme, jak to s posledními díly bývá. Bohužel, moje obavy se z části vyplnily!

,,Ta dívka měla nevýrazné hnědé vlasy, obyčejné hnědé šaty a na hlavě šátek, takže vypadala jako děcko osadníků - jako duch z knížky Domek na prérii. Klacíkem strkala do ohně a mně připadalo, že hoří jasněji a červeněji než jiné ohně."

Znáte to, celou sérii se o něčem důležitém mluví - tady je to Velké proroctví - a v posledním díle se to celé proroctví dozvíme. Já jsem se na něj těšila celé knihy a co jsem nakonec dostala? Veršovánky, kterým se nedá (ze začátku) porozumět a na konci se dozvíme něco, co vám napsat stejně nemůžu.
Trochu jsem byla naštvaná, že se nestalo něco hustějšího, protože válka o Olymp je něco velkého, ne? No, tak jsem si po nějaké době utřídila pocity a došlo mi, že jsem se hněvala trochu neprávem, protože to zase byla skvělé, takže tleskám ti, Ricku!

percy jackson imageHlavním hrdinou je Percy Jacskon. Polobůh, který se dožil šestnáctých narozenin a čeká ho válka. Od začátku série jsem Percyho měla ráda a bylo mi ctí sledovat, jak Percy dospívá protože to bylo něco. Každopádně je Percy mojí nejoblíbenější postavou celé série! Potom je tu Annabeth, kterou jsem si taky strašně oblíbila. Ona je prostě nedílnou součástí celého příběhu. Stejně tak jako Grover, bez kterého by to nebylo ono. Ale v tomto díle jsou všechny postavy něčím důležité. Dokonce jsem si i v některých chvilkách oblíbila Háda nebo Nica, ale i Percyho rodiče. A některým záporákům jsem často chtěla nakopat zadky a nehorázně jsem si užívala, když je Percy nebo někdo jiný rozsekával na kousíčky!

,,Nocí otřásl další nápor rohů. Vzduch se zachvěl. Jako rozmazaná šmouha se objevila celá kavalerie, přihnala se skoro rychlostí světla.
,,Jo, bejby!" zakvílel nějaký hlas. ,,Je tu MEJDÁÁÁN!"

Ano, ano! Konečně se dostávám k mé nejoblíbenější části recenze.
Celou sérii - dobře poslední dva díly - jsem se těšila na nějakou romantiku, na kterou jsem poslední dobou trochu ujetá, ale o tom někdy příště. A v Bitvě o labyrint nic. Jen náznaky, ale i ty stály za to, ale teď!! Ach jo...jak já jsem se na tu nějakou pusu těšila a ono pořád nic až jsem se začínala bát, ale tak nakonec jsem se dočkala :)
kiss, percy jackson, and annabeth chase image
I když jsem po přečetní kniha byla docela rozpačitá, došlo mi, že tento díl a první se mi asi líbil nejvíce. V ostatních se dělo skoro to samé, ale první a poslední díl je klíčový a myslím, že se mi tenhle líbí ještě víc než první, ale to jsou jen takové drobnůstky, které nejsou příliš důležité, ale za mě je tohle nejlepší díl série.

,,Udělal jsem na dně jezera vzduchovou bublinu. Kamarádi na břehu čekali, až se vynoříme, jenže - když jsi syn Poseidóna, nemusíš pospíchat.
A byla to určitě ta nejlepší podvodní pusa všech dob."

A co na závěr?
Jsem strašně ráda, že jsem si na četní série našla čas a těším se na Bohy Olympu, kteří (doufám) budou stejně tak dobří jako série o Percym! V tomto díle jsem našla vše, co od knih očekávám. Napětí, drama, akci, romantiku a humor, který nechybí v žádné Rickově knize!

9,8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji moc a moc nakladatelství Fragment!

1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze, já jsem zatím u třetího dílu, ale postupně se propracovávám :D

    OdpovědětVymazat