čtvrtek 26. listopadu 2015

RC (Ami): Úsměv

Název: Úsměv

Autorka: Raina Telgemeierová

Nakladatelství: Paseka

Série: -

Díl: -

Počet stran: 224

Rok vydání: 2015

Raina je obyčejná holka s obyčejnými problémy. Tedy do okamžiku, kdy následkem pádu přijde o - přední zuby! Takový úraz by dal pěkně zabrat každému, ovšem v případě dospívající teenagerky se chybějící chrup rovná naprosté tragédii. Chudák Raina si musí projít strašidelnou cestu po dentistických ordinacích, šperkovanou nejroztodivnějšími zubními náhradami, chirurgickými zákroky, rovnátky a obličejovými postroji. Kamarádky nemají pro její novou vizáž moc pochopení, ale co teprve tomu řeknou kluci! Citlivý i humorný grafický román Úsměv, založený na skutečné životní zkušenosti autorky, patří k tomu nejlepšímu, co může současná komiksová tvorba dospívajícím čtenářům a čtenářkám nabídnout.


AKTUÁLNÍ KOMIKSOVÝ TRHÁK, KTERÝ SE OKAMŽITĚ STAL BESTSELLEREM!

Nejste komiksoví nadšenci stejně jako já? Nevadí, protože tento komiksový příběh vás i přesto dostane. Je to zase něco úplně jiného než to, na co jsem zvyklá a je to skvělá příležitost pro oddechové čtení od těch složitých knížek, kterými jsem právě teď zasypaná (těšte se na recenze, například na Hledám přítelkyni pro konec světa a nebo Krycí jméno Verity), takže jsem byla vděčná za zpestření v podobě komiksového románu Úsměv.

,,Ale jakmile něco nemůžete mít, samozřejmě to začne naprosto úchvatně vonět!"

Knihu smlsnete za opravdovou chviličku - já jsem jí četla maximálně dvě hodiny a to jsem se hrozně dlouho kochala obrázky, protože kniha je naprosto skvěle nakreslená a její osobitý humor to pěkně doplňuje. Takže pokud nefandíte komiksům, jako já, tak si zkuste přečíst aspoň tohle, protože se u ,,čtení" dobře odreagujete a zasmějete.

,,SNAŽ SE UVOLNIT..."

Určitě se říkáte, proč si takový komiksový nenadšenec pořídil KOMIKS! No jo, holka praštěná, komiksy nečte a teď najednou...? Takže, abych vám to vysvětlila. Je to hlavně kvůli tématu a jak už napovídá název, je tato kniha o úsměvu. Hlavní hrdinka má tak trochu problém se svým chrupem - vyrazila si přední zuby. Chudinka. Mně trápí podobný problém, který sice není tak hrozný, že bych neměla přední zuby, ale stejně jako Raina budu mít rovnátka. Ale jak Raina, tak já je budeme mít na fest, takže...Proto jsem si knihu pořídila a jsem trochu klidnější, protože vím, že Raina to má horší než já :)

,,Další fáze mé ortodontické léčby byla vlastně poměrně zábavná: měla napravit můj zkřížený skus. To znamená, že vaše horní a spodní čelist k sobě správně nesedí. Za tímto účelem se k zámkům nahoře a dole přidělají háčky...a mezi těmi se natáhne tenká gumička."

Autorka Raina Telgemeierová je vlastně hrdinkou svojí knihy a na těchto krásných a usměvavých stránkách nám popisuje svůj život, když byla sama puberťačka a vyrazila si zuby. Úsměv je skvělé dílo, o kterém nejde nic moc napsat, prostě by si ho každý měl přečíst sám a udělat si na něj vlastní názor. Osobně si myslím, že Raina svojí knihou uklidnila mnoho mladých dívek, na které čekají pevné rovnátka.

DOPORUČUJI!!!

Za poskytnutí recenzního výtisku moc a moc děkuji nakladatelství Paseka a knihu si můžete pořídit ZDE!


Žádné komentáře:

Okomentovat