neděle 28. srpna 2016

Ell: Zajímavé obědy a perfektní knižní parťáci || Jídlo a knihy

Ahoj!
Tak co, chyběla jsem vám? Omlouvám se, že jsem se tady nějakou dobu neukazovala, ale jednak jsou prázdniny a navíc jsem připravovala tenhle článek :) Tak si udělejte pohodlí a vychutnejte si moje obědové tipy!

Začneme něčím barevným! Mým prvním tipem je tohle úžasné růžové rizoto z červené řepy, který je naprostým ideálem pro všechny, kteří fandí zdravějším jídlům a hledají něco lehkého. K tomu máte jako bonus i to, že na pohled to vypadá úžasně a proto se Rizoto s červenou řepou dostalo do těchto tipů! (Recept zde - jen jsem použil rýži normální.)

Už z obrázku vidíte, co jsem růžovému obědu vybrala za parťáka. Je to stejně originální jako jídlo, stejně zábavné a barevné. Nejdříve jsem se knížky Will Grayson, Will Grayson bála, ale bylo to pro mě moc milé překvapení plné výbuchů smíchu a pozitivní energie. Na svědomí ji mají známí spisovatelé John Green a David Levithan a mě nezbývá nic jiného, než ji doporučit :)

Anotace: Chicago je dost velké město a dva středoškoláky z jeho opačných konců může dohromady svést leda náhoda. A aby se navíc ti dva jmenovali úplně stejně, totiž Will Grayson, musí ta náhoda být hodně veliká.
Jenže opravdový spád věci naberou teprve tehdy, když se do všeho vloží ještě někdo třetí – kamarád jednoho z Willů zvaný Drobek, tornádo v lidské podobě. Drobek je střední útočník školního týmu amerického fotbalu, autor, skladatel, producent, režisér a hlavní hvězda nejlepšího muzikálu všech dob, a především věčně zamilovaný gay. A když ten se do něčeho pustí, můžete si být jistí, že při zdi se držet nebude…
Oba Willy čeká řada příjemných i méně příjemných překvapení a postupně si budou muset znovu přebrat všechno, co si mysleli o sobě, o lásce i o přátelství.


Dalším, neméně barevným pokrmem je tahle žlutá hustá polévka z pečené mrkve. Ačkoli na fotce to není moc vidět, tak ji doplňují bylinkové knedlíčky, které si oblíbila celá rodina. Polévka chutná trochu netypicky, ale zároveň, kvůli těm knedlíčkům, mi připomíná prázdniny u babičky. (recept zde)

Kvůli téhle povědomé chuti jsem se rozhodla vybrat knihu z českých vod, konkrétně od mé oblíbené české autorky Aleny Jakoubkové. Kvůli barevné shodě, jsem nakonec vybrala knížku Dobrý manžel... který nemlsá a doufám, že se vám bude líbit!

Anotace: Měla se stát lékařkou – ale vzepřela se rodinné tradici, a přestože ji vykázali z domu, stala se herečkou. Luboš jí vstoupil do života náhodou, a kdyby nebylo matičky přírody, rychle by ho z něj zase vyšachovala. Jenže dítě na cestě... Adriena kývla na sňatek, i když tušila, že ji nic dobrého nečeká. Tušení bylo prorocké. Přesto se pár let po Adamovi narodila Louisa a trvalo léta, než Adriena našla sílu vyvzdorovat si návrat do práce. Pak už to šlo ráz naráz...

Nakonec si dáme jídlo, které mi přijde nejlepší, ale zároveň je časově náročnější. Pro mě to tolik nehraje roli, protože mě vařit baví, ale jiným by to mohlo vadit, proto to uvádím.
K jídlu jsem se dostala přes anime jménem Food wars (Shokugeki no Soma), kde ho vařil hlavní hrdina a hned několik šikovných lidí se rozhodlo kompletně dodělat recept jen naznačený v anime. Video je sice v angličtině, ale dá se tomu dobře porozumět. Pokud by i tak někoho zajímal můj český přepis receptu, tak můžete napsat do komentářů a já ho ještě vložím :)

Ve zkratce tohle jídlo, Gotcha Pork Roast (skvělej název, že? :D), je vlastně upečená netradiční bramborová kaše obalená ve slanině. Že to zní hrozně? Omyl, je to úžasný!

A stejně zvláštně zní i vybraná kniha, Stoletý stařík, který vyskočil z okna a zmizel. Zase se může zdát, že to bude kravina, ale je to nečekaně hezky napsaná kniha plná humoru, která zaujme všechny generace. Ideál, že jo? 

Anotace:  Allan Karlsson má narozeniny. Je mu sto let. Vlastně důvod k oslavě. Starosta i místní tisk se připravují na velkolepou oslavu, stoletý stařík má však docela jiné plány; jednoduše zmizí – a brzy je celé Švédsko kvůli jeho útěku vzhůru nohama. Jenže s podobnými věcmi už má Allan své zkušenosti – v mládí koneckonců uvedl do zmatku celý svět. Jonas Jonasson ve svém románu vypráví o jednom veselém útěku a také o šíleném životním příběhu svéhlavého muže, který se sice nikdy nezajímal o politiku, ale přesto byl vždy nějak zapleten do velkých historických událostí 20. století.



Tak co? Líbili se vám mé dnešní tipy? Doufám, že si užíváte úplný konec prázdnin :) Napište, jestli jsem vás inspirovala k uvaření některé z pochutin, přečíst si jednu z knih nebo dokonce obojí!

Vaše milovaná Ell :) 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat