úterý 8. září 2015

RC (Ami): Dotek chladu

Název: Dotek chladu

Autorka: Tamina Berger

Nakladatelství: Fragment

Série: Thriller

Díl: Nenavazující knihy

Počet stran: 224

Rok vydání: 2013

Sedmnáctiletá Theresa nevěří, že její nejlepší kamarádka spáchala sebevraždu ani že měla nehodu. Je si jistá, že na mostě, z něhož měla Julie údajně spadnout nebo skočit, nebyla sama. Někdo byl s ní – a strčil ji. Ale kdo? Že by snad záhadný Leon, který Julii pronásledoval na každém kroku jako stalker? Theresa se rozhodne kamarádčinu smrt objasnit. Při pátrání ale naráží na tajemství a věci, o kterých by snad raději nevěděla...

Znáte ten pocit, když čtete už několikátý díl ze série a pokaždé se tam děje to samé a stejně to skončí? Tento pocit si spojuji z knihami z edice Thrillery, které nakladatelství Fragment vydává už delší dobu. Některé díly, které na sebe vůbec nenavazují, jsem četla, i když před delší dobou. Ale pokaždé to bylo stejné. Hlavní hrdinka se na konci sejde s vrahem, ale potom se tam někdo objeví a zachrání ji. A k tomu je tam vždy i nějaký ten kluk, no ne? Propána, vždyť je to thriller a zároveň young adults, takže romantika? Jasně!
Untitled
Přesto, že je Dotek chladu podobný jako předchozí knihy, čte se celkem dobře a naštěstí rychle, takže i když mě některé bláboly nebavily a nejradši bych je přeskakovala, byly krátké, takže jsem to naštěstí přežila :).

,,Šálek stojí přede mnou nedotčený, bylinkový čaj nepomáhá na bezmoc, kterou pociťuji."

Hlavní hrdinkou je Theresa - mimochodem, to jméno se mi nelíbí! - je normální dívka, která má problémy v rodině. Pubertální sestru a matku alkoholičku. Popravdě, moc ráda jsem ji neměla. Rozhodně znám lepší hrdinky než je tato, ale znám také ty horší.
Většina postav v knize je nesympatická a krapet nereálná, ale o tom později.
Nejlepší postavou z knihy je asi Leon, pan Tajemný a roztomilý podivín, o kterém nic nevíme. Možná je to stalker? Anebo taky ne. Každopádně se s ním dá dohromady hlavní hrdinka. Leona jsem si oblíbila nejvíce, přišel mi nejvíce realistický.

Kniha je plná nesmyslů. Například hlavní hrdinka si dá moc rychle dohromady, že její kamarádka nepřišla domů (nebo něco podobného) a hned začne pátrat a co policie? Nic, hlavní hrdinka předčí i policajty! Dalším nesmyslem je, aby těžká alkoholička ze dne na den přestala pít. Podle mě to takhle snadné není, takže...Haló!

PJ,,Přísahám, že jestli to budu muset zažít ještě jednou, zamknu se ve svém pokoji, kde ty stíny, které mě pronásledují, aspoň znám."

Thrillery moc nemusím, ale občas si nějaký přečtu, ale vím, že tuhle knihu už asi číst nebudu, protože se mi nelíbila. Recenze je asi trochu kritičtější, tak abych pořád jen nekritizovala: Líbily se mi části z deníku Julie, které to hezky okořenily. A obálka. Líbí se mi ta kombinace tmavé barvy a ledu s květinou. Jen ten červený ,,proužek" by tam být nemusel, ale to už je detail.

Dotek chladu určitě někomu podaruji k Vánocům nebo k narozeninám, protože tohle není kniha, kterou bych chtěla číst vícekrát. Třeba se někomu bude straně líbit, ale ne mně.
I když se mi nelíbila, něco se mi líbilo, ale to jsou jen takové malé věcičky jako třeba obálka, deník, styl psaní, který mi nijak nevadil a Leon. Ale to zpracování je horší a chování hrdinů nesmyslné.
Knihu neodsuzuji a upřednostňuji, aby si na knihy dělali čtenáři názor sami, takže pokud váháte, pučte si ji v knihovně a jestli se vám bude líbit, kupte si ji. Hned bych si ji ale nepořídila, protože byste mohli být zklamaní.

5,5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment!

3 komentáře:

  1. Mám thrillery moc ráda, ale takové ty inteligentní nebo jak bych to řekla :-) takový Jeffery Deaver, to je No.1

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze, děj je zajímavý, to se bude dobře číst, takové příběhy mám ráda...

    OdpovědětVymazat
  3. Já thrillery moc enmusím, tak si knížku nejspíš nekoupím.
    Ale pěkná recenze:)

    OdpovědětVymazat